Wczoraj wspominałem o tej intrygującej książce. Ale po kolei: ponad półtora roku temu, w maju 2014 miałem przyjemność brać udział w zajęciach z ETYKI, które prowadził Tomasz Skalski. Wcześniej nie znany mi człowiek, który przyszedł tego dnia do dojrzałych studentów MBA i od razu kupił ich swoją osobą. To były doskonałe wykłady, jedyne zajęcia na całych studiach, które miały bardzo krótkie przerwy i trwały dłużej niż wskazywałby na to harmonogram. Od tego czasu śledziłem jego działania, czy to kampanie społeczne, czy to artykuły w prasie. Pod koniec 2014 dowiedziałem się, że Tomasz ciężko choruje, a później, 12 lutego 2015, że odszedł po ciężkiej walce z nowotworem. Pozostały jego myśli i idee, które rozwija dalej Dagmara Skalska, jego żona. Śmiało mogę polecić rzeczy, które sygnowane są ich nazwiskami, a na koniec krótki cytat z powyższej książki: "Wyzbycie się chęci posiadania drugiej osoby na własność i pojęcie, że miłość to ciągła podróż, a ci, z którymi wyruszamy, nie muszą być tymi samymi, z którymi dojdziemy na szczyt, otwiera nas na ludzi i doświadczenia"

Komentarze

Popularne posty